Pentru consultanta juridica sunati la:

0744.140.942

Practicam avocatura in Bucuresti si in urmatoarele judete:

  • Bucuresti
  • Prahova
  • Valcea
  • Giurgiu
  • Brasov

Recuperarea timbrului de mediu

Recuperarea timbrului de mediu achitat in baza prevederilor O.U.G. nr. 9/2013 este posibila, procedura fiind similara celei de recuperare a taxei de poluare (O.U.G. nr. 50/2008, Legea nr. 9/2012). Suma pe care dumneavoastra trebuie sa o alocati este de 400 lei (se recupereaza integral).

In doar 2 luni din momentul intrarii in vigoare a noului text de Lege, pe rolul instantelor judecatoresti, s-au inregistrat cateva mii de dosare avand ca obiect recuperarea timbrului de mediu. Desi pana in prezent nu s-a pronuntat vreo solutie, estimam ca pana la inceputul vacantei judecatoresti se va pronunta macar o solutie privind recuperarea timbrului de mediu.

 

Recuperarea timbrului de mediu incepe prin depunerea unei cereri la administratia financiara unde s-a achitat taxa. Cererea privind recuperarea timbrului de mediu va fi insotita de urmatoarele inscrisuri/documente:

– Copie dupa chitanta de plata sau ordinul de plata a taxei;

– Copie dupa cartea de identitate a autovehiculului eliberata de Registrul Auto Roman.

– Copie dupa certificatul de inmatriculare al autovehiculului eliberat de Serviciul inmatriculari din cadrul Institutiei Prefectului;

– Copie dupa C.I/B.I (in cazul persoanelor fizice) sau CIF (in cazul persoanelor juridice si a persoanelor fizice autorizate).

 

Recomandarea noastra este ca un exemplar al cererii privind recuperarea timbrului de mediu sa fie depus si la Administratia Fondului de Mediu locala sau nationala.

Daca raspunsul oferit de catre cele doua autoritati este negativ (mai mult ca sigur) sau daca autoritatea nu ofera nici un raspuns in termen de 30 de zile de la momentul inregistrarii solicitarii de restituire, se redacteaza si depune cererea de chemare in judecata a Directiei Generale a Finantelor Publice si a Adminstratie Fondului de Mediu.

 

Competenta de solutionare a cauzei apartine Tribunalului, sectia contencios administrativ si fiscal de la sediul autoritatii sau al solicitantului.

Documentatia necesara in vederea depunerii cererii de chemare in judecata:

– Decizia de calcul a taxei (cu exceptia taxei de prima inmatriculare unde nu exista decizie de calcul);

– Chitanta cu care ati achitat taxa;

– Cartea de identitate din Romania a masinii;

– Contractul de vanzare- cumparare extern si din Romania (daca exista) al masinii;

– Cartea de identitate externa a masinii;

– Traduceri legalizate ale documentelor care sunt in limba straina.

 

Procedura de solutionare a cauzei este relativ urgenta, hotararea pronuntata de Tribunal fiind supusa doar recursului. Dupa obtinerea unei solutii definitive si irevocabile toate actele (inclusiv hotararea) se depun la Adminstratia Financiara, plata fiind efectuata in termen de 45 de zile calendaristice. Toate cheltuielile se recupereaza.

 

Pentru mai multe detalii nu ezitati sa ne contactati.